Nowe przepisy dotyczące publikacji internetowych

    Z dniem 1 sierpnia 2014 r. weszło w życie w Rosji nowe prawo dotyczące publikacji internetowych, nakładające dodatkowe ograniczenia na użytkowników mediów społecznościowych. Chodzi o nowelizację ustawy federalnej o informacji, technologiach informatycznych i ochronie informacji  27 czerwca 2006 r.

   Zgodnie z nowymi przepisami blogerzy, mający dziennie ponad 3 tys. czytelników, muszą zarejestrować się u regulatora mediów i dostosować się do przepisów, które obowiązują inne media - celem ustawy  jest bowiem zrównanie blogerów w prawach i obowiązkach z innymi (w domyśle „większymi”) mediami. Ponadto koncerny internetowe, świadczące usługi hostingowi dla rosyjskich blogerów, są także zobowiązane do udostępniania władzom informacji o użytkownikach, w tym o ich tożsamości.

    Nowe przepisy, krytykowane zresztą przez licznych internautów jako mające na celu ograniczenie wolności internetu, mają również znaczenie dla polskich przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Rosji. Blogi firmowe to coraz częściej wykorzystywany kanał w komunikacji między przedsiębiorcą a klientem. Dlatego też, prowadząc biznes w Rosji i wykorzystując internet do promowania swoich usług, warto mieć je na uwadze.

Print Friendly

Comments are closed.